LOADING

Type to search

Featured INFRASTRUCTURES NEWS

O Oμιλος Μytilineos παρέδωσε το Ακτιο-Αμβρακία – Εγκαίνια του νέου υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρομου από τον Πρωθυπουργό

Avatar
Share

 Toν οδικό άξονα Ακτιο – Αμβρακία εγκαινίασε την Τρίτη ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό, με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τον άξονα Βόνιτσας – Λευκάδας.

Οπως είπε ο Πρωθυπουργός, ο νέος οδικός άξονας παραδίδεται στην κυκλοφορία το Σαββατοκύριακο.

Υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για έναν υπερσύγχρονο δρόμο, σχεδόν 50 χλμ., που μειώνει κατά 45 λεπτά το ταξίδι από την Αθήνα προς Λευκάδα και προσφέρει νέες αναπτυξιακές προοπτικές στην περιοχή, καθώς, όπως εκτίμησε, η ύπαρξή του θα κεντρίσει περισσότερο το επενδυτικό ενδιαφέρον. 

«Γνωρίζετε καλά οι κάτοικοι του τόπου την πονεμένη ιστορία της Αμβρακίας Οδού. Και γνωρίζετε επίσης με πόση συστηματικότητα η κυβέρνησή μας αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο αυτό μέσα από καινούριες διαγωνιστικές διαδικασίες. Για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να παραδίδουμε στην ώρα του έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο σχεδόν 50 χιλιομέτρων, πάγιο διαχρονικό αίτημα τριών Περιφερειών της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου αλλά και των Ιονίων Νήσων. Και νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε καλύτερο σημείο για να κάνουμε αυτήν τη σεμνή τελετή από αυτό εδώ όπου φαίνεται η σύγκριση.

Ο παλιός δρόμος από κάτω μας, με πλάτος 7 μέτρα, τον γνωρίζετε εξάλλου πολύ καλά. Και εγώ έχοντας επισκεφτεί πολλές φορές την περιοχή, έχω διατρέξει αυτά τα πολύ επικίνδυνα χιλιόμετρα.

Και βέβαια ο καινούργιος δρόμος, σύγχρονος, πρωτίστως ασφαλής, περιορίζει κατά 45 λεπτά την πρόσβαση στη Λευκάδα αλλά και στην Πρέβεζα και ταυτόχρονα ανοίγει τελείως καινούργιες αναπτυξιακές προοπτικές για μία περιοχή της Ελλάδας, η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό παρέμενε αναξιοποίητη», ανέφερε συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός.

Μέχρι τον Μάιο και ο Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα

Στην ομιλία του, ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε το 2024 σημαντική χρονιά για την παράδοση έργων που κατασκευάζονται εδώ και καιρό, δεσμευόμενος ταυτόχρονα ότι  η κυβέρνησή του  θα συνεχίζει να δρομολογεί έργα ενίσχυσης των υποδομών της Ελλάδας «με όρους συνέπειας και ειλικρίνειας».

«Ο Ε65, όλο το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα θα έχει παραδοθεί μέχρι τον Μάιο. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, τόσο πολύπαθο, ένα έργο με απίστευτα πολύ μεγάλες δυσκολίες, θα παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς τον Νοέμβριο του 2024. Και μέσα στο 2025, μια ακόμα μεγάλη εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν, ο δρόμος Πατρών-Πύργου, θα είναι και αυτός έτοιμος», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, εκφράζοντας την  ικανοποίησή του γιατί και το έργο αυτό προχωράει με πολύ γρήγορους ρυθμούς και θα μπορέσουμε και στην περίπτωση αυτή να τηρήσουμε τα συμφωνημένα χρονοδιαγράμματα.

Υπερήφανος για τις κατασκευαστικές που έχει η χώρα

Στο σημείο αυτό ο Πρωθυπουργός δήλωσε εξαιρετικά υπερήφανος για το γεγονός ότι στην πατρίδα μας πια έχουμε κατασκευαστικές εταιρείες υψηλοτάτου επιπέδου, που μπορούν να εκτελούν τέτοια έργα, δίνοντας ταυτόχρονα δουλειές σε δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και μπορούν επίσης να εξάγουν την τεχνογνωσία τους στο εξωτερικό, ούσες πια εταιρείες οι οποίες είναι ανταγωνιστικές, όχι μόνο σε εθνική αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα.

Νωρίτερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το εργοτάξιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.επιθεωρώντας τις εργασίες του Αντλησιοταμιευτικού έργου της Αμφιλοχίας που κατασκευάζει η εταιρεία, συνολικής ισχύος 680 MW. Το έργο βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη με στόχο να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2026.

Το έργο του Ακτιο-Αμβρακία

Ο αυτοκινητόδρομος Ακτιο – Αμβρακία, έχει συνολικό μήκος 49,5 χιλιόμετρα, αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων η κάθε μία, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρων και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» (ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και υλοποιείται από την ανάδοχο εταιρεία ΜΕΤΚΑ του Ομίλου MYTILINEOS, που ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης:

– Παράπλευρους και κάθετους δρόμους.

– Δύο μεγάλες κοιλαδογέφυρες περίπου 200 μέτρων η κάθε μία και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.

– 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω και κάτω διαβάσεων.

Ολοκληρώθηκε τελος και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα Ακτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων.

Με την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού συνδέεται η Ιόνια Οδός με το αεροδρόμιο του Ακτίου, με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Με την παράδοση του έργου ο χρόνος του ταξιδιού από Αθήνα προς Πρέβεζα και Λευκάδα μειώνεται κατά τουλάχιστον 45 λεπτά. 

Tags: