LOADING

Type to search

Editor Pick NEWS ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Rolls-Royce: Φτιάχνει κινητήρες υδρογόνου υψηλής απόδοσης

Katerina Leka
Share

Η Rolls-Royce ξεκίνησε, με μια κοινοπραξία πέντε εταιρειών και ερευνητικών ινστιτούτων, να αναπτύσσει τις απαραίτητες τεχνολογίες για έναν εξαιρετικά αποδοτικό, πρώτο στο είδος του κινητήρα καύσης υδρογόνου, για την κίνηση συστημάτων συνδυασμένης θερμότητας και ισχύος (CHP).

Στο πλαίσιο του έργου Phoenix (Performance Hydrogen Engine for Industrial and X), που χρηματοδοτείται από τη γερμανική κυβέρνηση, το έργο στοχεύει να παράγει την ίδια ηλεκτρική και θερμική ενέργεια (πυκνότητα ισχύος και απόδοση) με αυτήν που διατίθεται σήμερα μέσω μονάδων ΣΗΘ φυσικού αερίου στην υψηλότερη κλίμακα ισχύος έως 2,5 MW. Όταν τροφοδοτείται από πράσινο υδρογόνο, αυτό το εργοστάσιο σταθερής ενέργειας επόμενης γενιάς θα μπορεί να λειτουργεί με εντελώς ουδέτερο άνθρακα. Το έργο χρηματοδοτείται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Προστασίας του Κλίματος με συνολικά σχεδόν πέντε εκατομμύρια ευρώ.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν ουσιαστικό μέρος της παροχής αξιόπιστης παροχής ενέργειας κατά την ενεργειακή μετάβαση», δήλωσε ο Δρ Jörg Stratmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Rolls-Royce Power Systems.

«Τους φτιάχνουμε φιλικά προς το κλίμα με βιώσιμα καύσιμα. Γι’ αυτό εμείς στη Rolls-Royce επενδύουμε στην ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου επόμενης γενιάς. Η κοινοπραξία στο έργο Phoenix, με τη συνδυασμένη τεχνογνωσία της, αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία στην αντιμετώπιση αυτής της μεγάλης τεχνικής πρόκλησης».

Η Rolls-Royce έχει ήδη αναπτύξει έναν κινητήρα καύσης MTU με αέριο που μπορεί να χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο, αλλά το έργο Phoenix θα αναπτύξει την τεχνολογία για έναν ακόμη πιο αποδοτικό κινητήρα υδρογόνου επόμενης γενιάς. Το υδρογόνο είναι ένα από τα πολλά εναλλακτικά καύσιμα που χρησιμοποιεί η Rolls-Royce για να κάνει το χαρτοφυλάκιο κινητήρων της πιο βιώσιμο. Κάνει το χαρτοφυλάκιό της με παλινδρομικούς κινητήρες mtu συμβατό με εναλλακτικά καύσιμα όπως το φυτικό λάδι (HVO) και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, καθώς επίσης συμμετέχει ενεργά στη διερεύνηση της χρήσης μεθανόλης για θαλάσσιες εφαρμογές.

Οι συμμετέχοντες στο έργο Phoenix δημιουργούν τα απαραίτητα εξαρτήματα για έναν πρώτο στο είδος του κινητήρα καύσης υδρογόνου, όπως το σύστημα ψεκασμού, την ομάδα εμβόλων και το σύστημα ανάφλεξης, καθώς και ένα εντελώς νέο λιπαντικό. Οι εταίροι στο έργο είναι: Rolls-Royce ως συντονιστής. το Ινστιτούτο βιώσιμων κινητών συστημάτων πρόωσης στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου· MAHLE Konzern; Fuchs Lubricants Germany GmbH; το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Έρευνας και Δοκιμών Υλικών (BAM). και Robert Bosch AG.

Αυτό το ομαδικό έργο έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει τρία χρόνια.

Μέχρι τότε, θα έχει αναπτυχθεί μια ιδέα τεχνολογίας που θα είναι αρκετά ώριμη για χρήση σε έναν πλήρη πρωτότυπο κινητήρα. Οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής H2 ακολουθούν τις μονάδες φυσικού αερίου και βιοαερίου ως τη ραχοκοκαλιά της ενεργειακής μετάβασης.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής, η οποία περιλαμβάνει την επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε υπέρ της κατασκευής περισσότερων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με αέριο για να αντισταθμίσει τη μεταβλητότητα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Συγκεκριμένα, μικρότερες, αποκεντρωμένες εγκαταστάσεις κινητήρων αερίου μπορούν να αντισταθμίσουν ευέλικτα την κυμαινόμενη τροφοδοσία αιολικής και ηλιακής ενέργειας στο δίκτυο, η οποία ποικίλλει ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Για τη μείωση των εκπομπών CO2, χρησιμοποιούνται επί του παρόντος οι γεννήτριες βιοαερίου και, σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πρώτοι κινητήρες αερίου που μετατράπηκαν σε υδρογόνο.

«Μόλις διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα πράσινου υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα, η τεχνολογία των πολύ αποδοτικών μονάδων συμπαραγωγής υδρογόνου που προωθούνται στο έργο Phoenix θα είναι έτοιμη για χρήση», εξήγησε ο Tobias Ostermaier, Πρόεδρος Stationary Power Solutions της Rolls-Royce’s Power. Διαίρεση συστημάτων.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *