LOADING

Type to search

NEWS ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Motor Oil: Τα projects μετάβασης σε εναλλακτικά καύσιμα και το σχέδιο για την «κοιλάδα υδρογόνου»

Avatar
Share

Σε βασική προτεραιότητα της Motor Oil αναδεικνεύται  η ανάπτυξη του υδρογόνου και των εναλλακτικών καυσίμων, ενώ ανάμεσα στους στόχους για την επόμενη περίοδο είναι και η απανθρακοποίηση των διυλιστηρίων.

Στην κορυφή της εν λόγω μετάβασης, το  Blue Med, με βασική στρατηγική και αποστολή την παραγωγή πράσινου υδρογόνου (ανανεώσιμο) μέσω ΑΠΕ και μπλε υδρογόνου που θα γίνεται μέσω της δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα στο διυλιστήριο της Motor Oil.

Oπως εξηγούν πηγές της εταιρείας στο euro2day.gr εφαρμόζοντας την τεχνολογία της δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα απομακρύνεται το ¼ των εκπομπών του διυλιστηρίου, που είναι μια σημαντική ποσότητα.

Το έργο IRIS

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο υπεγράφη η συμφωνία επιδότησης-επιχορήγησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου δέσμευσης CO2, ύψους 127 εκατ. ευρώ (η τελική απόφαση επένδυσης αναμένεται περί τα τελη του 2025).

Από τα μέσα του 2025 θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου με ορίζοντα ολοκλήρωσης τριών ετών. Η λειτουργία του αναμένεται στα μέσα του 2028.

Το μεγάλο θέμα μετά τη δέσμευση του διοξειδίου του άνθρακα είναι η αποθήκευση. Προφανώς εξετάζεται η υποδομή στον Πρίνο. Παράλληλα, ένα μέρος του CO2 που θα δεσμεύεται, θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή μεθανόλης.

Το project EPHYRA

Το project EPHYRA αφορά την κατασκευή μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης στο διυλιστήριο. Σύμφωνα με τα όσα έχουν συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά τα μέσα του 2026 η μονάδα αυτή θα παράγει πράσινο υδρογόνο. Το έργο υλοποιείται και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Αυτή η μονάδα εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Τριήρης».

Το project «Τριήρης»

Το συγκεκριμένο project προβλέπει τη δημουργία μίας «κοιλάδας υδρογόνου», η οποία θα προσφέρει υδρογόνο που θα παράγεται στη μονάδα ηλεκτρόλυσης, πιλοτικά σε επιχειρήσεις.

 Σε αυτή την προσπάθεια συμμετέχουν πολύ μεγάλες εταιρείες, όπως η ΔΕΗ, η Ολυμπία Οδός, η Βιοχάλκο, αλλά και δημόσιοι φορείς όπως η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ο ΟΣΥ, ο οποίος μάλιστα θα προμηθευτεί λεωφορεία που θα κινούνται μέσα στην Αθήνα με υδρογόνο.

Tags:

You Might also Like