H Motor Oil θα εξετάσει ευκαιρίες στις ΑΠΕ στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Share
Η Motor Oil εξετάζει νέα βήματα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στα Βαλκάνια, μετά την πρόσφατη επέκτασή της στη Ρουμανία.
Χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία προσφέρουν ευνοϊκές συνθήκες για εταιρείες ενέργειας που επιθυμούν να επεκτείνουν τα πράσινα χαρτοφυλάκιά τους σε γειτονικές περιοχές, όπως αποδεικνύεται και από τις πρόσφατες κινήσεις της ΔΕΗ στην περιοχή.
Πηγές αναφέρουν ότι προτεραιότητα θα δοθεί από τη Motor Oil στις αγορές όπου έχει ήδη παρουσία μέσα από την θυγατρική της, την Coral. Η Coral δραστηριοποιείται στην αγορά λιανικής εμπορίας στη Σερβία, την Κροατία, τη Βόρεια Μακεδονία και την Κύπρο.«Κινούμαστε πολύ επιλεκτικά, εξετάζουμε ευκαιρίες σε μια ευρύτερη περιοχή», τονίζουν οι πληροφορίες.
Πριν από λίγες ημέρες, η θυγατρική MORE ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει με ποσοστό 49% σε κοινοπρακτικό σχήμα (Joint Venture) του οποίου μέτοχος πλειοψηφίας με ποσοστό 51% είναι η Alive Renewable Holding Limited, προκειμένου να προχωρήσει σε κατασκευή δύο φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 86MW στη Ρουμανία. Σημειώνεται ότι η More έχει χαρτοφυλάκιο 839 MW, από το οποίο το 93% αφορά αιολικά πάρκα.
Σχετικά με τις τωρινές συνθήκες της αγοράς ρεύματος και την πληθώρα των νέων πράσινων εγκαταστάσεων που παίρνουν όρους σύνδεσης και μπαίνουν στο δίκτυο, στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι αναμένεται συνέχεια στην υψηλή μεταβλητότητα των τιμών που παρατηρείται τον τελευταίο καιρό.
«Όλοι ανησυχούμε για το ενδεχόμενο υπερθέρμανσης της αγοράς. Στη Motor Oil, τα έργα μας επωφελούνται από τις κλειδωμένες ταρίφες για τα επόμενα 15-16 χρόνια», αναφέρουν πηγές.
Αναφορικά με την νέα μονάδα Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής που κατασκευάζει η Motor Oil με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία τον επόμενο μήνα με την εμπορική λειτουργία να προορίζεται για τον Σεπτέμβρη.
Στην γενική συνέλευση της εταιρείας που έλαβε χώρα χθες οι μέτοχοι ενέκριναν το μέρισμα για το 2023 που ανέρχεται στα 1,40 ευρώ με ημερομηνία αποκοπής στις 26 Ιουνίου. Σημειώνεται ότι πληρώθηκε προμέρισμα (0,40 ευρώ ανά μετοχή) από την εταιρεία τον Δεκέμβρη. Πρόκειται για το μεγαλύτερο μέρισμα που έχει δώσει ο όμιλος στην ιστορία του.
«Η ενέργεια έχει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Είναι μια ποιότητα συνδεδεμένη με την ίδια τη ζωή, την ανάπτυξη, και τη δημιουργία. Μετά από μισό αιώνα ιστορίας, εξέλιξης και πρωτοπορίας, η Motor Oil καλείται να πρωταγωνιστήσει και πάλι στις εξελίξεις στον ευρύτερο κλάδο της ενέργειας», δήλωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Τζαννετάκης.
«Έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη ευθύνη και ένα τεράστιο στοίχημα: να παραμείνουμε δυνατοί και αταλάντευτοι σε ένα περιβάλλον ανατροπών και διεθνών κλυδωνισμών και να υλοποιήσουμε τη στρατηγική μας με τις απαραίτητες, ιδιαίτερα σημαντικές, επενδύσεις σε νέες μορφές ενέργειας», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ανάμεσα στα γεγονότα του 2023 που εκτιμάται ότι θα έχουν θετική επίπτωση στα αποτελέσματα της εταιρείας φέτος, ο κ. Τζαννετάκης έκανε ειδικά αναφορά στη συντήρηση του διυλιστηρίου που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, με την οποία ενισχύθηκε η παραγωγή κατά περίπου 8%.
«Χάσαμε τους δύο μήνες», ανέφερε ο ίδιος, τονίζοντας όμως ότι «αυτό μας βοήθησε το πρώτο τρίμηνο και θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο το δεύτερο τρίμηνο φέτος».
Υπενθυμίζεται ότι τα μεγέθη του ομίλου δέχθηκαν πίεση στο α’ τρίμηνο, λόγω και της υποχώρησης των διεθνών τιμών πετρελαίου. Πιο συγκεκριμένα είχε έσοδα 2,979 δισ. ευρώ ενώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023 είχαν διαμορφωθεί στα 3,3 δισ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 192,1 εκατ. ευρώ έναντι 237,3 εκατ. ευρώ.
Η γενική συνέλευση επίσης ενέκρινε τη διεύρυνση του σκοπού της εταιρείας με αντικείμενο την παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και την παραγωγή, πώληση και διανομή υδρογόνου, προηγμένων καυσίμων και μεθανόλης.
Σχετικά με το πράσινο υδρογόνο, «πρέπει να είμαστε μέσα στις εξελίξεις», υπογράμμισε ο Ιωάννης Βαρδινογιάννης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Το πράσινο υδρογόνο αφορά κυρίως το μέλλον, η στρατηγική συμμαχία με την ΔΕΗ μας δίνει πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Σχετικά με το τι χρήσεις θα έχει, όλα θα κριθούν από το κόστος», σημείωσε ο ίδιος.