LOADING

Type to search

NEWS ΥΠΟΔΟΜΕΣ

ΤΑΙΠΕΔ: Επεσαν οι υπογραφές για την Εγνατία Οδό

Avatar
Share

Η υπογραφή της σύμβασης για την αξιοποίηση του μεγάλου αυτοκινητόδρομου της χώρας σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην Ιστορία του οδικού άξονα, με σημαντικά οφέλη για τους χρήστες του, τη Βόρεια Ελλάδα και την εθνική οικονομία συνολικά. Χαιρέτισαν την εξέλιξη οι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών

Πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή, η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ, και αφετέρου της εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., ως Παραχωρησιούχου, και των αρχικών μετόχων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και EGIS PROJECTS S.A., έναντι προσφοράς ύψους 1.496.100.000 ευρώ, η οποία θα επαναϋπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης, όπως ανακοίνωσε το Ταμείο.

Στην τελετή παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα Λοράνς Αουερ, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης, ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Υπερταμείου Στέφανος Θεοδωρίδης, o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Γεώργιος Περιστέρης, ο πρόεδρος της ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Εμμανουήλ Μουστάκας, ο διευθύνων σύμβουλος της EGIS PROJECTS S.A.S Renaud Beziade, η γενική διευθυντής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Πηνελόπη Λαζαρίζου και εκπρόσωποι των διοργανωτριών τραπεζών (Τράπεζα Πειραιώς, Τράπεζα Eurobank).

Με την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης ολοκληρώθηκε ο σχετικός διαγωνισμός που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ και τέθηκε σε τροχιά ολοκλήρωσης η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων. Κατόπιν πλήρωσης των προβλεπόμενων αναβλητικών αιρέσεων, ο παραχωρησιούχος, με τις εγγυήσεις των αρχικών μετόχων και την εποπτεία του Ελληνικού Δημοσίου, θα αναλάβει για 35 έτη το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων.

Η υπογραφή της σύμβασης για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην Ιστορία του οδικού άξονα, με σημαντικά οφέλη για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, τη Βόρεια Ελλάδα και την εθνική οικονομία συνολικά. Οι υποδομές του οδικού άξονα θα αναβαθμιστούν αισθητά, καθώς για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων, οι οποίες έχουν συνολικό μήκος 225 χλμ. και συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία.

Εντός πέντε έτων από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Μεταξύ των έργων περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι ώστε να αποκτήσει τεχνικές προδιαγραφές κλειστου αυτοκινητόδρομου, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ. Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες) αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας. Η σύμβαση προβλέπει απίσης την κατασκευή και 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα.

Ο υπουργός Οικονομικών και Εθνικής Οικονομίας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό κλείνει μια πολυετή εκκρεμότητα. Χρειάστηκε να ξεπεραστούν μια σειρά από τεχνικά και νομικά εμπόδια προκειμένου να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Η παραχώρηση της Εγνατίας εξασφαλίζει διπλό όφελος για το κράτος. Πρώτον, το τίμημα που είναι το δεύτερο υψηλότερο που έχει καταγραφεί έως τώρα από την αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ. Και δεύτερον, οι μεγάλης κλίμακας επενδύσεις ύψους 1,8 δισ. ευρώ που αναλαμβάνει ο παραχωρησιούχος, για τη συντήρηση και αναβάθμιση του δρόμου και των κάθετων αξόνων, καθώς και για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου με την κατασκευή 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, χώρων στάθμευσης και αναψυχής. Η παραχώρηση της Εγνατίας οδού είναι μια θετική εξέλιξη για το Δημόσιο, τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου, τον τουρισμό και το διεθνές εμπόριο».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Με τη σημερινή σύμβαση παραχώρησης, διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση της βιωσιμότητας μιας μεγάλης εθνικής υποδομής, της Εγνατίας Οδού. Ενός αυτοκινητόδρομου που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του οδικού χάρτη της Βόρειας Ελλάδας, από τους Κήπους του Έβρου μέχρι το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Που συνδέεται με την ΠΑΘΕ και την Ιόνια Οδό, ενώ προχωρά και η σύνδεσή της με τον Ε- 65. Ολος ο κορμός της ηπειρωτικής Ελλάδας αποκτά έτσι ένα επαρκές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που κάνει ασφαλέστερη και ταχύτερη τη διέλευση ανθρώπων και εμπορευμάτων».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, δήλωσε: «Σήμερα ολοκληρώνεται μια πολύ σημαντική συμφωνία για ένα κρίσιμο έργο παραχώρησης που θα αναβαθμίσει ουσιαστικά τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας, αποφέροντας ένα ιδιαίτερα υψηλό τίμημα στα ταμεία του Ελληνικού Δημοσίου. Με συνολικές επενδύσεις άνω των 4 δισ. ευρώ για τη συντήρηση, αναβάθμιση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου για όλη τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης, η Εγνατία Οδός αναβαθμίζεται και γίνεται πιο σύγχρονη, πιο ασφαλής και πιο λειτουργική, προς όφελος των χρηστών της και ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας. Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης αποτελεί το επιστέγασμα εντατικής δουλειάς από την ομάδα έργου του ΤΑΙΠΕΔ και επιβεβαίωση της τεχνογνωσίας που διαθέτει το Ταμείο στην υλοποίηση σύνθετων έργων τα οποία συμβάλλουν καθοριστικά στην περιφερειακή ανάπτυξη και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και των επισκεπτών».

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Υπερταμείου, Στέφανος Θεοδωρίδης, δήλωσε: «Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS SA, ανοίγει μια νέα σελίδα για τον σημαντικό αυτό αυτοκινητόδρομο, με καλύτερες μετακινήσεις για τους κατοίκους και σημαντικά οφέλη για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας και τις αναπτυξιακές προοπτικές της. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική συμφωνία, καθώς εκτός από τα σημαντικά έσοδα που θα έχει, οι επιπλέον επενδύσεις που προβλέπονται θα συμβάλουν καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου και των τριών κάθετων αξόνων, διευκολύνοντας τον διαμετακομιστικό ρόλο της χώρας με την Ευρώπη».

Ο πρόεδρος της παραχωρησιούχου εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., Εμμανουήλ Μουστάκας, επισήμανε μετά την υπογραφή της σύμβασης: «Η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας, αποτελεί έναν κρίσιμο διασυνδετήριο οδικό άξονα για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, και τώρα ετοιμάζεται να προχωρήσει με γοργά βήματα προς το μέλλον. Με την αναβάθμισή της σε σύγχρονη υποδομή, η Εγνατία Οδός θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για ασφαλείς και αποδοτικές μεταφορές, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η EGIS PROJECTS, με την πολυετή εμπειρία και αποδεδειγμένη αξιοπιστία τους στη διαχείριση κρίσιμων υποδομών, είναι ιδανικοί εταίροι για να αναλάβουν την αναβάθμιση αυτού του στρατηγικού έργου. Διαθέτοντας τεχνική και οικονομική επάρκεια, είναι έτοιμες να εξελίξουν την Εγνατία Οδό, εγγυώμενες τη μέγιστη ασφάλεια και άνεση για όλους όσοι την επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους. Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Εγνατία Οδό, με ένα ξεκάθαρο όραμα που επικεντρώνεται στη βελτίωση της ασφάλειας και της περιβαλλοντικής αποδοτικότητας, προωθώντας ταυτόχρονα την οικονομική ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα σε όλες τις περιοχές που εξυπηρετούνται από το μοναδικό αυτό έργο».

Tags:

You Might also Like