Συνασπισμός οκτώ χωρών αντιτίθεται στα πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων Euro 7
Share
Ένας συνασπισμός οκτώ χωρών, υπό την ηγεσία της Τσεχίας, συσπειρώθηκε για να εκφράσει την κριτική του κατά των προτεινόμενων προτύπων εκπομπών αυτοκινήτων Euro 7.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι κανόνες για τα πρότυπα Euro 7 θέτουν τα όρια εκπομπών για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα, δηλαδή τα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά, τα λεωφορεία και τα φορτηγά σε ένα ενιαίο σύνολο κανόνων. Οι νέοι κανόνες είναι ουδέτεροι ως προς τα καύσιμα και την τεχνολογία, θέτοντας τα ίδια όρια ανεξάρτητα από το αν το όχημα χρησιμοποιεί βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά συστήματα κίνησης ή εναλλακτικά καύσιμα.
Η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Γαλλία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία υπέγραψαν ανεπίσημο έγγραφο, το οποίο εστάλη στη σουηδική προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι επιβαρύνει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με πρόσθετες υποχρεώσεις που υπερβαίνουν τα προηγουμένως συμφωνηθέντα όρια εκπομπών και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Παρά την προηγούμενη κριτική της για τον κανόνα Euro 7, η Γερμανία αποφάσισε να μην ενταχθεί στον συνασπισμό.
«Ήμασταν οι πρώτοι που περιγράψαμε με σαφήνεια πέρυσι πώς το Euro 7 είναι ένα ελαττωματικό πρότυπο. Από τότε, έχουμε οργανώσει άλλες χώρες για να υποστηρίξουν τη θέση μας και έχουμε πετύχει”, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Τσεχίας Martin Kupka (ODS, ECR) στο Hospodářské noviny.
«Έχουμε χτίσει μια ισχυρή συμμαχία για μια πιο λογική μορφή του Euro 7. Πιστεύω ότι τα σημερινά οκτώ κράτη θα ενωθούν με άλλα και ότι θα υπάρξουν περισσότερα από δέκα», πρόσθεσε.
Ο συνασπισμός που αντιτίθεται στο Euro 7 θεωρεί τα προτεινόμενα όρια εκπομπών μη ρεαλιστικά, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη δέσμευση της ΕΕ να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
«Είμαστε αντίθετοι σε οποιεσδήποτε νέες απαιτήσεις εκπομπών καυσαερίων για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, καθώς θα εκτρέψουν τις επενδύσεις του τομέα μακριά από την πρόσφατα συμφωνηθείσα πορεία προς μηδενικές εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα», ανέφερε η επιστολή.
Ο συνασπισμός έχει εντοπίσει επτά συγκεκριμένους τομείς όπου πιστεύει ότι απαιτούνται αλλαγές.
Το κυριότερο από αυτά είναι το αίτημα αναβολής της εφαρμογής των προτεινόμενων κανόνων.
Ενώ η πρόταση αναφέρει ότι το νέο πρότυπο εκπομπών για τα αυτοκίνητα θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούλιο του 2025 και τον Ιούλιο του 2027 για τα φορτηγά, ο συνασπισμός υποστηρίζει την παράταση τουλάχιστον τριών ετών για τα αυτοκίνητα και πέντε για τα φορτηγά.
Πηγή: euractiv.com
ΔΚ