Στα τέλη Μαΐου αναμένεται η shortlist των επενδυτών για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

Στα τέλη αυτού του μήνα αναμένεται να ανακοινωθεί η λίστα των υποψήφιων επενδυτών που ενδιαφέρονται για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ καταβάλλει κάθε προσπάθεια προκειμένου η shortlist, δηλαδή η λίστα των υποψηφίων που θα περάσουν στη β’ φάση του διαγωνισμού, να είναι έτοιμη στα τέλη του Μαΐου.

Μετά την ανακοίνωση της shortlist, θα ακολουθήσει η προετοιμασία του VDR (Virtual Data Room – εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης) που θα δώσει στους διεκδικητές την πρόσβαση σε οικονομικά και τεχνικά στοιχεία της εταιρείας. Στο διάστημα αυτό επίσης επενδυτές θα έχουν και το περιθώριο αναζήτησης νέων εταίρων στα σχήματά τους.

Αν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που έχει διαρρεύσει, τότε η φάση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών θα μπορούσε να διεξαχθεί το φθινόπωρο.

Εν τω μεταξύ, όπως σημειώνουν πηγές με γνώση της διαδικασίας, και τα εννέα σχήματα που συμμετείχαν στην α’ φάση συνεχίζουν να δείχνουν το ενδιαφέρον, χωρίς πρόθεση υπαναχώρησης.

Ποια είναι η ΔΕΠΑ Υποδομών

Υπενθυμίζεται πως στη ΔΕΠΑ Υποδομών περιλαμβάνονται:

• 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Αττικής (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ – ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ), 51% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ – ΕΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΕ) και 100% του μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία διαχείρισης των δικτύων διανομής φυσικού αερίου λοιπής Ελλάδας (ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕ – ΔΕΔΑ ΑΕ),

• η κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε. επί των παγίων των δικτύων διανομής,

• το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε.,

• τα δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων έργων υποδομής συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ), εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της εταιρείας σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

Οι εννέα υποψήφιοι επενδυτές

• ANTIN Infrastructure Partners SAS. Ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο επικεντρωμένο σε επενδύσεις υποδομών, με συνολική αξία κεφαλαίων περί τα 6,6 δισ.

• China Resources Gas (Hong Kong) Investment Limited. Ο κορυφαίος όμιλος επιχειρήσεων φυσικού αερίου της Κίνας. Ασχολείται κυρίως με διανομή.

• EP Investment Advisors. Καθετοποιημένος ενεργειακός όμιλος της Τσεχίας με δραστηριότητα και σε Σλοβακία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ουγγαρία και Πολωνία.

• First State Investments (European Diversified Infrastructure Fund II). Διεθνής διαχειριστής περιουσιακών στοιχείων με έδρα την Αυστραλία. Διαχειρίζεται κεφάλαια περί τα 160,6 δισ. και συμμετέχει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την εξαγορά του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

• Isquared Capital Advisors (UK) LLP. Διεθνής εταιρεία ανεξάρτητης διαχείρισης επενδύσεων που εστιάζει στην ενέργεια, στις επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, στις τηλεπικοινωνίες και στις μεταφορές.

• Italgas SpA. Ο μεγαλύτερος διανομέας φυσικού αερίου στην Ιταλία με μερίδιο αγοράς 34% και ο τρίτος μεγαλύτερος διαχειριστής δικτύων στην Ευρώπη. Διαχειρίζεται 70.000 χλμ. δικτύων εξυπηρετώντας περισσότερους από 1.800 δήμους.

• KKR (KKR Global Infrastructure Investors III LP). Διεθνής εταιρεία επενδύσεων που διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία αξίας περί τα 206 δισ., εκ των οποίων τα 11,9 είναι επενδεδυμένα σε υποδομές.

• MAQOUARIE (MEIF 6 DI Holdings). Ενας από τους 50 κορυφαίους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων παγκοσμίως, που επενδύει σε υποδομές και διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους 129 δισ.

• Κοινοπραξία SINO-CEE FUND & Shanghai Dazhong Public Utilities (Group) Co., Ltd Εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων που εστιάζει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και άλλες περιοχές που σχετίζονται με την πρωτοβουλία «One Belt, One Road», η οποία στοχεύει να αποτελέσει το μέσο διασύνδεσης της Κίνας με τον υπόλοιπο κόσμο.

Τα σχόλια είναι κλειστά.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More