LOADING

Type to search

NEWS ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Σήμα Κινδύνου από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου

Katerina Leka
Share

Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ) επισημαίνει τη σοβαρή κρίση που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηρόδρομος, ενάμιση χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η έλλειψη τροχαίου υλικού, η συνεχιζόμενη συρρίκνωση του δικτύου και οι περικοπές στα νέα έργα δημιουργούν ανησυχητικά προβλήματα, τα οποία υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση του σιδηροδρόμου και απειλούν το μέλλον του.

Ο ΣΦΣ τονίζει ότι η κρίση στον τομέα συντήρησης και διαχείρισης του τροχαίου υλικού που εξυπηρετεί τις γραμμές του Προαστιακού/Περιφερειακού Σιδηροδρόμου Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς και τις υπόλοιπες περιφερειακές γραμμές, είναι σχεδόν δραματική. Η κατάσταση αυτή εντείνεται σε μια περίοδο όπου το μήκος των αυτοκινητοδρόμων αυξάνεται συνεχώς, αναδεικνύοντας τις σοβαρές παθογένειες του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και επισημαίνοντας την ανάγκη άμεσης παρέμβασης.

«Παρουσιάζονται συνέχεια σοβαρά προβλήματα βλαβών, αβαριών και υπερθερμάνσεων με εξαγωγή καπνού και κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς με αποτέλεσμα την ακύρωση δρομολογίων, την απογοήτευση των επιβατών, την αναξιοπιστία της υπηρεσίας του Προαστιακού και τη συνεχιζόμενη δυσφήμηση του σιδηροδρόμου εν γένει».

Ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ) αναφέρει σημαντική μείωση στη διαθεσιμότητα ηλεκτρικών αυτοκινητάμαξων Siemens – Desiro, ντιζελοκίνητων αυτοκινητάμαξων «Railbus» Stadler και MAN2000. Η μειωμένη διαθεσιμότητα αυτών των οχημάτων δυσχεραίνει την εκτέλεση των δρομολογίων, καθώς το πλήθος τους έχει μειωθεί δραματικά.

«Υπάρχει επιπλέον κίνδυνος ότι το υφιστάμενο τροχαίο υλικό θα ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του πριν αντικατασταθεί με νέο», προειδοποιεί ο ΣΦΣ, «δεδομένου ότι υπάρχει σημαντικός χρόνος μεταξύ της παραγγελίας και της παράδοσης των νέων τροχαίων υλικών».

Ο ΣΦΣ τονίζει ότι οι ανάγκες σε τροχαίο υλικό θα αυξηθούν λόγω των νέων κλάδων του Προαστιακού που κατασκευάζονται, καθώς και της επέκτασης της ηλεκτροκίνησης σε πολλές περιφερειακές γραμμές. Για την κάλυψη αυτών των αναγκών, απαιτείται αφενός η επισπευσμένη συντήρηση του υπάρχοντος υλικού από τη Hellenic Train και αφετέρου η προμήθεια 20 νέων συρμών Προαστιακού/Περιφερειακού Σιδηροδρόμου με ηλεκτρική έλξη ή υδρογόνο, όπως προβλέπεται στη σύμβαση για τις άγονες γραμμές.

«Εάν δεν εκκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού και την εξεύρεση χρηματοδότησης (μέσω των χρηματοδοτικών εργαλείων που χρησιμοποιήθηκαν και για τα ηλεκτρικά λεωφορεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης), σε περίπου τρία χρόνια θα έχουμε ένα ηλεκτροκίνητο δίκτυο χωρίς τρένα!», προειδοποιεί ο ΣΦΣ.

Επιπλέον, ο ΣΦΣ υπενθυμίζει ότι είναι υπό κατασκευή η επέκταση του Προαστιακού στο Λουτράκι και στον νέο κλάδο Ανω Λιοσίων-Ελευσίνας-Μεγάρων, ο τετραπλασιασμός και η υπογειοποίηση της γραμμής Σ.Σ. Αθηνών-Τρεις Γέφυρες που θα επιτρέψει την πύκνωση των δρομολογίων του Προαστιακού, η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, καθώς και η αναβάθμιση των κλάδων Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Λάρισας-Βόλου με ηλεκτροκίνηση.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *