Πώς θα δοθεί η επιδότηση για την ηλεκτροκίνηση

“Το πρόγραμμα που παρουσιάζουμε σήμερα δεν είναι απλά ένα πακέτο απόσυρσης οχημάτων. Είναι ένας νέος τρόπος λειτουργίας, μια πολιτική ενταγμένη στην πράσινη ατζέντα της κυβέρνησης”, σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης παρουσιάζοντας τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση την επόμενη εβδομάδα.

Μιλώντας ιδιαίτερα για τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι, το ποσό των 100 εκατ. ευρώ που έχει προϋπολογιστεί για το υπόλοιπο του 2020 και το 2021 και το οποίο έχει προέλθει από το Ταμείο Ρύπων θα έχει και συνέχεια τα επόμενα χρόνια. Στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητηθούν και κοινοτικά κονδύλια για τα επόμενα χρόνια. Τα 100 εκατ.  ευρώ αναμένεται να επιδοτήσουν περί τα 10.000 οχήματα όλων των ειδών (ΙΧ, ταξί, ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα).

Η επιδότηση φτάνει το 15% της τιμής προ φόρων των ηλεκτρικών ΙΧ με ανώτατο όριο επιδότησης τα 5.500 ευρώ. Παράλληλα προβλέπεται επιδότηση 500 ευρώ και για την αγορά φορτιστή. Για τα ηλεκτρικά σκούτερ επιδοτείται το 20% της αξίας με ανώτατο όριο τα 800 ευρώ και για τα ηλεκτρικά ποδήλατα το 40% με ανώτατο όριο και πάλι τα 800 ευρώ.

Τα 100 εκατ.  ευρώ αναμένεται να επιδοτήσουν περί τα 10.000 οχήματα όλων των ειδών (ΙΧ, ταξί, ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα). Ειδικότερα όπως τονίστηκε αν διατεθεί όλο το ποσό αναμένεται να αγοραστούν 1.700 ηλεκτρικά ΙΧ, 3.000 δίκυκλα, 1.000 καινούργια ταξί και 6.000 οχήματα για επαγγελματικούς σκοπούς.

Τα φορολογικά κίνητρα

Παράλληλα με τις επιδοτήσεις το νομοσχέδιο ενεργοποιεί και φορολογικά κίνητρα, όπου όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης δίνεται έμφαση στις επιχειρήσεις που μπορούν να δημιουργήσουν άμεσα μια κρίσιμη μάζα ηλεκτρικών οχημάτων. Όπως είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος το οικολογικό μπόνους και τα φορολογικά κίνητρα θα προσφέρουν συνδυαστικά μια έκπτωση της τάξης του 25% στην τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Δίκτυο φορτιστών

Προβλέπεται η εγκατάσταση φορτιστών οχημάτων στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο καθώς και σε περίπου 1.200 κεντρικά σημεία σε όλη τη χώρα (πλατείες, λιμάνια, κλπ). Ακόμη το νομοσχέδιο θα δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους να δημιουργούν τα δικά τους σημεία φόρτισης, είτε από μόνοι τους είτε σε συνεργασία με ιδιώτες.

Παράλληλα θεσμοθετείται η υποχρέωση εγκατάστασης φορτιστών οχημάτων σε όλα τα νέα κτήρια, ενώ όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης για τα παλιά κτίρια θα ισχύσει ό,τι ισχύει και για το φυσικό αέριο, δηλαδή δεν θα απαιτείται απόφαση της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας.

Κίνητρα για επενδύσεις

Το νομοσχέδιο θα δίνει και κίνητρα για την εγκατάστασης εταιρειών που θα παράγουν στην Ελλάδα μπαταρίες και φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης τα κίνητρα Θα αφορούν τη Δ. Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη (λιγνιτικές περιοχές).

Μεταξύ των κινήτρων θα προβλέπονται η μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις, μείωση ασφαλιστικών εισφορών για τους εργαζομένους και ταχύτερες αποσβέσεις.

Παρεμβάσεις  εισαγωγών μεταχειρισμένων ΙΧ

Παράλληλα, με τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και παρεμβάσεις για τα παλιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ με πιο βασική την απαγόρευσης της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ Euro 1, Euro 2 και Euro 3. Ακόμη θα επιβληθεί Ειδικό τέλος στα εισαγόμενα Euro 4, ηλικία 12 ετών και πάνω της τάξης των 4.000 ευρώ.

“Στόχος μας είναι να  ωθήσουμε τους πολίτες σε πιο καινούργια μεταχειρισμένα ή σε εγχώρια μεταχειρισμένα. Δεν θα αφήσουμε την Ελλάδα να γίνει νεκροταφείο μεταχειρισμένων της Ευρώπης”, δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Κίνητρα για ταξί

Ξεχωριστή σημασία δίνεται στην ανανέωση του στόλου των ταξί της χώρας που όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη.

Έτσι, ειδικά για τα ταξί προβλέπεται επιδότηση 25% της προ φόρων τιμής με ανώτατο όριο τα 8.000 ευρώ. Παράλληλα επιδοτείται και με 15% με πλαφόν 5.500 ευρώ η αγορά υβριδικών οχημάτων, ενώ προβλέπεται και επιπλέον επιβράβευση ύψους 2.500 ευρώ για την αντικατάσταση παλαιού οχήματος.

Ακόμη όπως είπε ο κ. Καραμανλής στον διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονικη μεγάλο μέρος θα είναι ηλεκτρικό. Μεσα στον επόμενο μήνα θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα δύο ηλεκτρικά λεωφορεία (ευρωπαϊκών και κινεζικών προδιαγραφών). Ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα Σεπτέμβριο – Οκτώβριο.  

Τα σχόλια είναι κλειστά.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More