Ολοκληρώθηκαν οι μελέτες της ΔΕΔΔΗΕ για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων σε 7 λιμάνια της χώρας
Share

Επτά μελέτες για την εφαρμογή εξηλεκτρισμού των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αποτελούν τη βάση για την ταχύτερη εφαρμογή του σχεδίου του ΔΕΔΔΗΕ για την ηλεκτροδότηση από ξηράς (cold ironing) στα ελληνικά λιμάνια.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Αναστάσιος Μάνος, αναφέρθηκε στο θέμα στο συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2025 στην Αθήνα, τονίζοντας την δέσμευση του Διαχειριστή να ηγηθεί του εγχειρήματος, το οποίο, όπως επισήμανε, θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων και θα ενισχύσει τις υποδομές της χώρας.
Υπογράμμισε ότι η πρωτοβουλία αυτή έχει λάβει ήδη την προκαταρκτική έγκριση από τα Υπουργεία Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαιτεί από την Ελλάδα, έως το 2030, να παρέχει την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για τα πλοία κατά τον ελλιμενισμό τους στα λιμάνια που ανήκουν στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Η στρατηγική βασίζεται στην ιδέα ότι η ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από τη ξηρά μπορεί να παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τη διασύνδεση των πλοίων με το ηλεκτρικό δίκτυο μέσω των κατάλληλων υποδομών και τη διακοπή λειτουργίας των μηχανών τους.
Αυτή η μέθοδος θεωρείται η πιο αποτελεσματική για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης γύρω από τα λιμάνια και τις αστικές περιοχές.
Το αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΔΔΗΕ περιλαμβάνει την εκπόνηση επιπλέον μελετών για τα λιμάνια του κύριου και του συμπληρωματικού δικτύου, που θα πραγματοποιηθούν στο άμεσο μέλλον.
Εκτός από τα 7 λιμάνια για τα οποία έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι μελέτες, θα καλυφθούν και άλλα λιμάνια, όπως της Πάτρας, Ελευσίνας, Καβάλας, Καλαμάτας, Κατακόλου, Κέρκυρας, Κυλλήνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Νάξου, Πάρου, Ρόδου, Σαντορίνης, Σκύρου, Σύρου, Χαλκίδας, Χανίων και Χίου.