Μonti (Edison): Το έργο του αγωγού EastMed εξακολουθεί να είναι εφικτό
Share

Ο μελλοντικός αγωγός φυσικού αερίου μήκους 2.000 χιλιομέτρων EastMed θα μπορούσε να κατασκευαστεί παρά τις όποιες αμφιβολίες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ιταλικού ομίλου ενέργειας Edison.
Μιλώντας σε συνάντηση του ενεργειακού λόμπι, ο Νίκολα Μόντι είπε στο Reuters ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλία με τις κυβερνήσεις της Κύπρου και του Ισραήλ για τη συνέχιση του έργου. Ο αγωγός Eastmed θα μεταφέρει φυσικό αέριο κάτω από το ανατολικό άκρο της Μεσογείου από το Ισραήλ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη μέσω Κύπρου.
Ο Μόντι είπε: «Μια σύνδεση μεταξύ Ισραήλ και Κύπρου μπορεί να είναι το πρώτο μέρος του αγωγού που προωθούμε, γιατί από την Κύπρο θα μπορούσαμε στη συνέχεια να συνδεθούμε με την Κρήτη και την Ελλάδα».
Τον Ιούνιο, η Κύπρος δήλωσε ότι αντί για έναν αγωγό 2.000 χιλιομέτρων μέχρι την Ελλάδα, θα ήταν πιο ωφέλιμο να υπάρχει μόνο το τμήμα Ισραήλ-Κύπρου. Στην περίπτωση αυτή, η Κύπρος θα κατασκευάσει αντ’ αυτού μια μονάδα υγροποίησης και θα μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στην Ευρώπη μέσω της ναυτιλίας.
Τότε, ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας Γιώργος Παπαναστασίου δήλωσε ότι η Κύπρος δεν είχε εγκαταλείψει το έργο του αγωγού EastMed, αλλά ότι χρειάζεται συζήτηση. «Είναι ένα έργο υψηλής έντασης κόστους, αλλά υπάρχουν τεχνικά ζητήματα όπως το βάθος της θάλασσας όπου πρέπει να τοποθετηθεί ο αγωγός», εξήγησε ο Παπαναστασίου. Μια σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ισραήλ θα κάλυπτε μόνο 300 χιλιόμετρα, σε αντίθεση με τα πιθανά 2.000 χιλιόμετρα EastMed.
Ο Μόντι, ωστόσο, είπε αυτή την εβδομάδα ότι πιστεύει ότι το κόστος του κυπριακού εργοστασίου υγροποίησης, της υπερπόντιας αποστολής LNG και του μικρότερου μήκους 300 χιλιομέτρων αγωγού θα ήταν πιο δαπανηρό από το αρχικό σχέδιο EastMed.
Ο Όμιλος Edison είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης του IGI Poseidon, του φορέα εκμετάλλευσης του έργου, καθώς και του αγωγού Poseidon που θα συνδέσει τον αγωγό EastMed τόσο με την Ιταλία όσο και με την Τουρκία.
Τον Μάιο, ένας καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας στην Ελλάδα υποστήριξε ότι ο αγωγός θα μπορούσε να βοηθήσει τον ελληνικό λαό χαλαρώνοντας τις συνεχιζόμενες αυξήσεις τιμών στη χώρα. Ο καθηγητής Αβραάμ Ζελιλίδης δήλωσε ότι επειδή οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών των καυσίμων έκαναν πολλούς Έλληνες φτωχότερους, ο αγωγός θα μπορούσε να τους «σώσει» από την ακραία φτώχεια.
Πηγή: offshore-technology.com
ΔΚ