LOADING

Type to search

Editor Pick NEWS

Μοtor Oil: Τι προβλέπει το επενδυτικό πλάνο ύψους 4 δισ. ευρώ έως το 2030

Avatar
Share

Το ενδεχόμενο εξαγορών ΑΠΕ στα Βαλκάνια διερευνά η Motor Oil, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο deal στον ορίζοντα.

Σε κάθε περίπτωση,  η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος ΑΠΕ, σημείωναν στελέχη της εταιρείας,  θα έρθει κυρίως από την ωρίμανση έργων από το pipeline συνολικής ισχύος 2,2 GW, τα οποία βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η εταιρεία θα επενδύσει στις άδειές της και στα δικά της έργα υπό ανάπτυξη και δεν θα προχωρήσει σε άλλες εξαγορές ΑΠΕ όπως έως τώρα με την Ανεμος» και την Unagi.

Το επενδυτικό πλάνο ύψους 4 δισ. ευρώ έως το 2030, προβλέπει εγκατεστημένη ισχύ 2 GW από ΑΠΕ και 250 εκατ. ευρώ EBITDA από 111 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα. Επιπλέον προβλέπεται η εγκατάσταση 4.000 φορτιστών.

 To 2030 περισσότερο από 40% των συνολικών EBITDA θα προέρχεται από μη ορυκτά. Η MORE έχει εγκατεστημένη ισχύ 837 MW τα περισσότερα είναι αιολικά πάρκα και έχει σε διάφορα στάδια 2,2 GW.

«Tα κέρδη μας από τη διύλιση τα επενδύουμε τα τελευταία χρόνια σε πράσινες επενδύσεις. Το 2020 είχαμε εγκατεστημένη ισχύ 47MW, το 2021 ανεβήκαμε στα 79MW, το 2022 στα 772MW και το 2023 φτάσαμε στα 837ΜW. Από μηδενικά EBITDA το 2020, το 2023 τα EBITDA από τις ΑΠΕ που σε ποσοστό 93% είναι αιολικά πάρκα, θα κυμανθούν μεταξύ 115-120 εκατ. ευρώ», τόνισε  αναπληρωτής CEO της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης στο περιθώριο της συνέλευσης της εταιρείας για την έγκριση εξαγοράς του υπόλοιπου 25% της Άνεμος.

Ο εταιρικός μετασχηματισμός της εταιρείας στηρίζεται σε 4 πυλώνες:  

Ο πρώτος πυλώνας είναι ο τομέας των ΑΠΕ.

Ο δεύτερος πυλώνας είναι αυτός της ηλεκτροκίνησης και της δημιουργίας του πρατηρίου του μέλλοντος. Σήμερα ο όμιλος έχει 1.500 πρατήρια σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το δίκτυο ηλεκτροκίνησης,  incharge, της εταιρείας έχει φτάσει στα 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο το 2030  να φτάσει τα 4.000 σημεία φόρτισης.

Ο τρίτος πυλώνας αφορά στην αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Κορίνθου. Οι επενδύσεις το 2023 ανήλθαν στα 170 εκατ. ευρώ για την κατασκευή μίας νέας μονάδας διάσπασης προπυλενίου (Fluid Catalytic Cracker – FCCpropylene splitter), ενώ ολοκληρώθηκε και η κατασκευή του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας που λειτουργεί κανονικά.

Ο τέταρτος πυλώνας αφορά στην κυκλική οικονομία και τα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Στον τομέα αυτό έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις με την εξαγορά της Thalis (διαχείριση απορριμμάτων, υγρών αποβλήτων) και την εξαγορά της Verd (βιοκαύσιμα). Παράλληλα, η Μotor Oil, σε κοινοπραξία με τη ΔΕΗ, προχωρεί σε επένδυση για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία και, μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στην κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή ισχύος 877MW.

Επίσης, η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία πλωτής Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Έχουν εγκριθεί από το υπουργείου Περιβάλλοντος  οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή του έργου και απομένει η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης από τη διοίκηση της Motor Oil.

Η μετοχή της Μοtor Oil είναι στις τελευταίες συνεδριάσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών στην υψηλή κεφαλαιοποίηση και κοιτάζει προς τα 26 ευρώ έχοντας πριν ένα μήνα δώσει και προμέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή.

Tags:

You Might also Like