Μείωση για τις εισαγωγές αργού πετρελαίου της Ασίας τον Απρίλιο
Share

Οι μεγαλύτεροι αγοραστές αργού πετρελαίου στην Ασία, την Κίνα και την Ινδία, εισήγαγαν χαμηλότερους όγκους τον Απρίλιο σε σύγκριση με τα υψηλά πολλών μηνών του Μαρτίου.
Οι συνολικές αποστολές στην Ασία ήταν κατά μέσο όρο 26,39 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) τον Απρίλιο, από 27,6 εκατομμύρια bpd τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv Oil Research που επικαλείται ο αρθρογράφος του Reuters Clyde Russell την Πέμπτη.
Η Κίνα και η Ινδία, οι νούμερο ένα και νούμερο δύο εισαγωγείς αργού της Ασίας, μείωσαν τις εισαγωγές τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Η Κίνα – η οποία είχε εισαγάγει τους υψηλότερους όγκους αργού σε σχεδόν τρία χρόνια τον Μάρτιο – είδε αφίξεις τον Απρίλιο σε μόλις 10,67 εκατομμύρια bpd, σημαντικά μειωμένες σε σύγκριση με τις εισαγωγές 12,37 εκατομμυρίων bpd τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η Ινδία, από την πλευρά της, εκτιμάται ότι εισήγαγε 4,6 εκατομμύρια bpd αργού πετρελαίου τον Απρίλιο, από το υψηλό οκτώ μηνών των 5,02 εκατομμυρίων bpd τον Μάρτιο.
Η Ρωσία συνέχισε να είναι ο κορυφαίος προμηθευτής αργού πετρελαίου τόσο στην Κίνα όσο και στην Ινδία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv, καθώς οι δύο μεγάλοι εισαγωγείς αγοράζουν φθηνότερο ρωσικό αργό πετρέλαιο σε σύγκριση με τα διεθνή σημεία αναφοράς.
Οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν τις δύο πρώτες εβδομάδες του Απριλίου, αφού αρκετοί μεγάλοι παραγωγοί του ΟΠΕΚ+, με επικεφαλής τους κορυφαίους παραγωγούς στη Μέση Ανατολή, ανακοίνωσαν στις 2 Απριλίου συνολικά 1,16 εκατομμύρια bpd νέων περικοπών παραγωγής μεταξύ Μαΐου και Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.
Από τα μέσα Απριλίου, οι τιμές του πετρελαίου έχουν υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο μέχρι στιγμής φέτος εν μέσω αυξημένων ανησυχιών για την ανάκαμψη της Κίνας με απροσδόκητη επιβράδυνση της μεταποιητικής δραστηριότητας τον Απρίλιο, καθώς και ανησυχιών για τον τραπεζικό τομέα των ΗΠΑ και μια επικείμενη ύφεση μετά από άλλη μια αύξηση των επιτοκίων από τη Fed.
Ωστόσο, το ακριβότερο αργό πετρέλαιο στις αρχές Απριλίου και η άνοδος των επίσημων τιμών πώλησης στη Μέση Ανατολή για τις φορτώσεις του Μαΐου θα μπορούσαν να σημαίνουν ασθενέστερες εισαγωγές στην Κίνα και την Ινδία τις επόμενες εβδομάδες, οι οποίες θα συμπίπτουν επίσης με την περίοδο αιχμής της συντήρησης των διυλιστηρίων.
Πηγή: oilprice.com
ΔΚ