LOADING

Type to search

LOW EMISSION FUELS NEWS OIL & GAS

Η Κομισιόν αποκλείει τη πιθανότητα νέων μέτρων για τις πτήσεις ιδιωτικά τζετ

Share

Το Βέλγιο και η Ιρλανδία εξέφρασαν την υποστήριξή τους για αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς στα ιδιωτικά αεροσκάφη την Πέμπτη (1 Ιουνίου) σε συνάντηση των υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, συμμετέχοντας σε μια ώθηση υπό την ηγεσία της Αυστρίας, της Γαλλίας και της Ολλανδίας για την αντιμετώπιση των εκπομπών της επαγγελματικής αεροπορίας.

Ωστόσο, παρά την πίεση από τα κράτη μέλη, η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Adina Vălean επιβεβαίωσε ότι δεν έχει «καμία πρόθεση» να προτείνει νέα μέτρα με στόχο τα ιδιωτικά τζετ πριν από το τέλος της θητείας της Επιτροπής.

Ερωτηθείς σε συνέντευξη Τύπου εάν η Επιτροπή θα προτείνει νέα μέτρα για την επαγγελματική αεροπορία, ο Επίτροπος Μεταφορών απάντησε: «Η σύντομη απάντηση είναι “όχι”. Δεν σκοπεύουμε να επιβάλουμε [περαιτέρω] κανονισμούς».

Διαβάστε επίσης:

Η Vălean δήλωσε ότι προτιμά να αντιμετωπίσει την αεροπορία στο σύνολό της, αντί να επικεντρωθεί ειδικά στα ιδιωτικά τζετ.

Οι υπουργοί Μεταφορών από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ συναντήθηκαν στο Λουξεμβούργο την Πέμπτη για να συζητήσουν μια σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των ταξιδιών με ιδιωτικό τζετ.

Στην πορεία προς το Συμβούλιο Μεταφορών, η Αυστρία, η Γαλλία και η Ολλανδία έγραψαν από κοινού μια επιστολή προς τον επικεφαλής της ΕΕ για το κλίμα Frans Timmermans και τον Επίτροπο Μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι η αντιμετώπιση των εκπομπών ιδιωτικών αεροσκαφών είναι θέμα κλιματικής δικαιοσύνης,  

«Αυτή η μορφή αεροπορικών ταξιδιών έχει υπερβολικό κατά κεφαλήν αποτύπωμα άνθρακα και ως εκ τούτου δικαίως υπόκειται σε κριτική», έγραψαν οι υπουργοί των τριών εθνών. «Υπό το πρίσμα αυτό, οι πρόσφατες εκκλήσεις για δράση, όπως η θέσπιση περιορισμών στα ταξίδια με ιδιωτικό τζετ, είναι κατανοητές και πρέπει να αντιμετωπιστούν κατάλληλα».

Διαβάστε επίσης:

Σε δήλωσή του, ο συνασπισμός ανέφερε ότι οι «εξαιρετικά υψηλές εκπομπές CO2 κατά κεφαλήν» από τις ιδιωτικές πτήσεις είναι άδικες, καθώς σημαίνει ότι ένας μικρός αριθμός ανθρώπων «προκαλεί μεγάλη ζημιά στην κοινότητα».

«Οι πτήσεις με ιδιωτικά τζετ είναι ένα χόμπι των υπερ-πλουσίων. Αλλά δεν μπορούμε όλοι να πληρώνουμε για αυτό», δήλωσε η αυστριακή υπουργός Προστασίας του Κλίματος Leonore Gewessler. «Χρειαζόμαστε αυστηρότερους κανόνες. Όποιος βλάπτει το κλίμα μας πρέπει επίσης να συνεισφέρει δίκαια».

Μια έκθεση της πράσινης ΜΚΟ Transport & Environment διαπίστωσε ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι 5 έως 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα ανά επιβάτη. Και σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε από την CE Delft τον Μάρτιο, ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων στην Ευρώπη αυξάνεται, φτάνοντας τις 572.806 το 2022 – αύξηση 64%.

Πηγή: euractiv.com

ΔΚ

Tags:

You Might also Like