Εναλλακτικοί πάροχοι: Η επόμενη μέρα μετά από τις δημοπρασίες ΝΟΜΕ

Με πιο γοργούς ρυθμούς προχωρά το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τους εναλλακτικούς παρόχους να διαθέτουν μερίδιο άνω του 30% με την τάση αυτή να επιταχύνεται ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο και αφότου ανακοινώθηκε η αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ.

Η κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ ως μέτρο διάσωσης της ΔΕΗ δείχνει να είναι διαχειρίσιμη από την πλευρά των ιδιωτών, οι οποίοι ανασυντάσσουν τη στρατηγική τους εν όψει της επιταχυνόμενης μείωσης του μεριδίου της αγοράς της ΔΕΗ.

Όπως είναι γνωστό, το μέτρο των ΝΟΜΕ θεσπίστηκε το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους δανειστές για τη μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ στο 50% μέχρι το 2020, μία προοπτική η οποία κατόπιν κρίθηκε ανέφικτη ενώ ζημίωσε σημαντικά την ΔΕΗ. Μέσω των ΝΟΜΕ η ΔΕΗ διέθετε στους ανταγωνιστές της λιγνιτική και υδροηλεκτρική ισχύ κάτω του κόστους, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί μέσα σε 3,5 χρόνια με ζημίες της τάξης των 600 εκατ. ευρώ.

Η επόμενη ημέρα μετά από την κατάργηση των ΝΟΜΕ

H κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ δεν δείχνει να έχει επιφέρει κάποιο πλήγμα στις επιχειρήσεις του κλάδου. Όπως αναφέρει παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr, «η τελευταία δημοπρασία έκλεισε στα 58 ευρώ. Η χονδρική τιμή που αγοράζουμε αυτή τη στιγμή δεν διαφοροποιείται αισθητά από αυτήν. Φυσικά όταν ξεκίνησαν οι δημοπρασίες τα περιθώρια ήταν πολύ διαφορετικά καθώς οι τιμές ήταν πολύ χαμηλές. Όμως και τώρα, παρ’ ότι έχει ανέβει η οριακή τιμή συστήματος, το κόστος παραμένει διαχειρίσιμο (μέχρι να πάμε στο target model).

Μικροί και μεγάλοι πάροχοι διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίττα» της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και επιστρατεύουν στρατηγικές marketing οι οποίες βασίζονται στο τρίπτυχο «τιμή-διαφοροποίηση-συνδυαστικά προϊόντα».

Κατά το τελευταίο τρίμηνο πολλοί πάροχοι είδαν την πελατειακή τους βάση να αυξάνεται ακόμη και άνω του 35% ενώ όπως σημειώνει πηγή της αγοράς, «οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται με τους εναλλακτικούς παρόχους, κάνουν έρευνα αγοράς, αναζητούν συνδυαστικά προϊόντα. Φυσικά, γνώμονάς τους παραμένει η τιμή αλλά εξετάζουν και τι αντιπροσωπεύει αυτή τη τιμή». Ένας άλλος παράγοντας ο οποίος δείχνει να επηρεάζει την απόφαση των καταναλωτών στην αγορά ενεργειακών προϊόντων είναι και η εξοικονόμηση. «Δεν είναι μόνο τα tips που μπορεί να έχουν οι εταιρικές ιστοσελίδες ή άλλα εξειδικευμένα sites και εφαρμογές», αναφέρει οι πηγή. Αυτά δεν είναι άλλα από τα συστήματα που μπορούν να τοποθετηθούν στους χώρους, ο εξοπλισμός, τα οποία είναι γνωστά ως έξυπνες συσκευές (π.χ το σύστημα smart watt της Watt + Volt το οποίο επιτρέπει τον έλεγχο της θερμοκρασίας, της υγρασίας του σπιτιού, επιτρέπει τον προγραμματισμό έναρξης και παύσης λειτουργίας των συσκευών κλπ).

Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια της αγοράς στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας

Σύμφωνα με το δελτίο ΗΕΠ που εκδίδει σε μηνιαία βάση το Χρηματιστήριο Ενέργειας, το μερίδιο της ΔΕΗ διαμορφώθηκε σε 69,75% έναντι 71,77% τον Σεπτέμβριο ενώ ακολουθούν κατά σειρά οι ιδιώτες πάροχοι:

Ήρων: 5,95%
Mytilineos (Protergia): 5,87%
Elpedison: 4,33%
NRG: 2,62%
Watt & Volt: 2,26%
Volterra: 2,17%
Αέριο Αττικής: 1,24%
ΕΛΤΑ: 1,16%
ΚΕΝ: 0,79%
Volton: 0,71%

Πηγή: insider.gr

Σχόλια
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More