LOADING

Type to search

NEWS ΚΑΥΣΙΜΑ

Γερμανία: Θα δει την πρώτη ροή υδρογόνου στους αγωγούς το 2025

Katerina Leka
Share

Η Γερμανία θα δει την πρώτη ροή υδρογόνου στους αγωγούς το 2025, μετά την έγκριση του “βασικού δικτύου υδρογόνου” από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων (BNetzA). Ο βασικός άξονας του δικτύου μακρινής μετάδοσης υδρογόνου θα είναι ελαφρώς μικρότερος από ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Ο ενεργειακός τομέας υποδέχθηκε θετικά την έγκριση, ενώ οι εκπρόσωποι των νότιων γερμανικών κρατών δήλωσαν ότι ο σχεδιασμός τους αφήνει σε μειονεκτική θέση.

Η Γερμανία προγραμματίζει να δει την πρώτη ροή υδρογόνου στους αγωγούς το 2025, μετά την έγκριση του “βασικού δικτύου υδρογόνου” από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων (BNetzA). “Οι πρώτοι αγωγοί υδρογόνου του βασικού δικτύου θα τεθούν σε λειτουργία από το επόμενο έτος,” δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου. “Το βασικό δίκτυο είναι το σημείο εκκίνησης για μια νέα υποδομή και κεντρικό στοιχείο της ενεργειακής μετάβασης. Αυτό καθιστά τη Γερμανία πρωτοπόρο στην Ευρώπη.”

Το βασικό δίκτυο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2032 και θα κοστίσει σχεδόν 19 δισεκατομμύρια ευρώ. Θα αποτελείται από 9.040 χιλιόμετρα αγωγών που θα ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι περίπου 600 χιλιόμετρα λιγότερα από ό,τι είχε προγραμματιστεί στην αρχική αίτηση έγκρισης – μια μείωση που ο Χάμπεκ δήλωσε ότι θα κρατήσει χαμηλά τα τέλη του δικτύου.

Όλα τα ομοσπονδιακά κράτη θα συνδεθούν με το δίκτυο, το οποίο θα συνδέσει τα κέντρα παραγωγής, κατανάλωσης, αποθήκευσης και εισαγωγής υδρογόνου. Ο Χάμπεκ παρομοίασε το δίκτυο υδρογόνου με την autobahn (το γερμανικό αυτοκινητόδρομο), λέγοντας ότι οι μεγάλες αρτηρίες πρέπει να κατασκευαστούν πρώτες, με τους μικρότερους τροφοδοτικούς δρόμους να συνδέουν επιχειρήσεις και σταθμούς παραγωγής αργότερα.

Το δίκτυο – ένα κλειδί για τα σχέδια της χώρας να φτάσει στην κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2045 – “θα χτιστεί τώρα,” δήλωσε ο Χάμπεκ, προσθέτοντας ότι το υπουργείο του έχει πάρει το έργο από την ιδέα στην έγκριση σε “ρεκόρ” χρόνο. Αυτό, παρά τις επικρίσεις ότι η διαδικασία ήταν πολύ αργή.

Γύρω στο 60% του δικτύου θα είναι μετατροπή υφιστάμενων αγωγών αερίου και το 40% θα είναι νεόδμητοι. Μόνο οι αγωγοί που δεν είναι πλέον απαραίτητοι για τη μεταφορά ορυκτού καυσίμου θα μετατραπούν, ενώ επιπλέον 2 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν σε επιπλέον αγωγούς αερίου για την εξασφάλιση της προμήθειας, δήλωσε ο επικεφαλής της BNetzA, Κλάους Μύλερ, στη συνέντευξη τύπου.

Η BNetzA σχεδιάζει να παρουσιάσει ένα σχέδιο ανάπτυξης δικτύου για ηλεκτρική ενέργεια, αέριο και υδρογόνο το καλοκαίρι, λεπτομερώνοντας ποιες πόλεις και δήμοι θα συνδεθούν περαιτέρω, ανέφερε το Tagesspiegel Background.

Το υδρογόνο θα παίξει κεντρικό ρόλο στο ενεργειακό μείγμα της Γερμανίας

Στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, το υδρογόνο που παράγεται με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια θεωρείται ουσιώδες για την αποανθρακοποίηση τομέων με ιδιαίτερα επίμονες εκπομπές, όπως η βαριά βιομηχανία και η αεροπορία.

Η Γερμανία έχει θέσει στόχο να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στις σχετικές τεχνολογίες υδρογόνου και η κυβέρνηση έχει υπογράψει μια Εθνική Στρατηγική Υδρογόνου για να επιτύχει αυτές τις φιλοδοξίες. Η χώρα θα πρέπει κατά κύριο λόγο να εισάγει το καύσιμο στο μέλλον λόγω των δυσμενών τοπικών συνθηκών για την παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας.

Ωστόσο, μια πρόσφατη έκθεση από το περιβαλλοντικό ινστιτούτο Wuppertal ανέφερε ότι πολλές πολιτείες θα επικεντρωθούν αρχικά στην αύξηση της παραγωγής για εγχώρια ζήτηση. Η έκθεση πρότεινε ότι η Γερμανία χρειάζεται “περισσότερη εγχώρια παραγωγή” υδρογόνου, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ενισχύσει τις παγκόσμιες συμμαχίες. Οι συγγραφείς κάλεσαν για αύξηση της συνεργασίας σε όλη την Ευρώπη για την επέκταση της οικονομίας του H2.

Με πληροφορίες από: Clearenergywire.com

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *