Αυτοκινητοβιομηχανία: Νέο ρεκόρ για τον ΟΛΠ χάρη στα κινέζικα ηλεκτρικά
Share

Σημαντική συμβολή στην εκτίναξη, σε επίπεδα ρεκόρ, του κύκλου εργασιών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς είχαν τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρονίκητα οχήματα που φθάνουν από στο λιμάνι του Πειριαιά και επαναπροωθούνται στην Ευρώπη πλήρως συναρμολογημένα μέσω του car terminal.
Συγκεκριμένα ι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% στα 164,6 εκατ., τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) κατά 32,5% στα 99,87 εκατ. και τα καθαρά κέρδη κατά 39,9% στα 65,88 εκατ. ενώ ο συνολικός δανεισμός μειώθηκε κατά 4,7% στα 97,9 εκατ., ενώ το καθαρό ταμείο αυξήθηκε κατά 9,2% στα 74,8 εκατ.
Οπως σημειώνει στο σχετικό ρεπορτάζ της η «Καθημερινή«» το αντάλλαγμα που έλαβε στο εννιάμηνο από τη ΣΕΠ Α.Ε. αυξήθηκε στα 63,2 εκατ. από 60 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τα έσοδα από τον προβλήτα Ι, που διαχειρίζεται ο ίδιος ο ΟΛΠ, αυξήθηκαν κατά 4,1 εκατ. στα 34,8 εκατ., παρά το γεγονός πως ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε σε αυτόν υποχώρησε κατά 20,4%.
Εδώ εντοπίζετια και το αυξημένο έσοδο που έχει πλέον το λιμάνι του Πειραιά από τα εισαγόμενα στην Ευρώπη, ηλεκτροκίνητα κυρίως, κινεζικά οχήματα.
Οπως εξηγεί «η Καθημερινή», όγω σημαντικής έλλειψης διαθέσιμης μεταφορικής δυναμικότητας στα συμβατικά οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν τακτικές γραμμές από την Ασία στην Ευρώπη, οι μεγάλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να στείλουν τα αυτοκίνητά τους ειδικά συσκευασμένα σε εμπορευματοκιβώτια. Αυτά πρέπει κατά την εκφόρτωσή τους στον Πειραιά να αποσυσκευαστούν και να ολοκληρωθεί η απαραίτητη διαδικασία για παράδοσή τους στο γειτονικό car terminal του ΟΛΠ όπου με φορτηγά και τρένα θα κατευθυνθούν πλέον έτοιμα στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινήτων στη συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αυξήθηκε από 0,1% το 2019 σε 2,8% τους πρώτους επτά μήνες του 2023, σύμφωνα με τη Schmidt Automotive Research. Ωστόσο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν έμφαση στα ηλεκτρικά οχήματα και το μερίδιό τους σε αυτή την αγορά αυξήθηκε από 0,5% το 2019 σε 3,9% το 2021. Περίπου 450.000 κινεζικά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εξήχθησαν στην Ευρώπη τους πρώτους επτά μήνες του 2023.
΄Το μερίδιο της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά έφτασε το 8% για αυτή την περίοδο.
Με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να καλπάζουν και τα μεγάλα οχηματαγωγά που ειδικεύονται στις μετακινήσεις καινούργιων αυτοκινήτων σε έλλειψη, η διακίνησή τους με εμπορευματοκιβώτια, σε κάθε ένα εκ των οποίων μπορούν να χωρέσουν δύο Ι.Χ. εάν οι τροχοί τους ταξιδέψουν, για παράδειγμα, πάνω στο καπό, θεωρείται η πλέον αξιόπιστη εναλλακτική. Ετσι, παρά τη μείωση των συνολικών κινήσεων στον τερματικό σταθμό αυτοκινήτων, σημειώθηκε σημαντική αύξηση εσόδων αλλά και στο εγχώριο φορτίο μεταφόρτωσης οχημάτων περίπου κατά 35,6% (από 88.299 σε 119.735).